Emocions a l'aula...proposta d'activitat
La proposta Els vestits de... està planificada per dur-la a terme en cinc sessions, i tot i que, serem flexibles amb la gestió del temps.
Objectius generals
- Tractar les emocions des d'un punt de vista diferent:l'empatia.
- Transformar un vestit de la vida quotidina en quelcom personal i intransferible
- Gaudir del procés de creació, de diàleg, de descoberta, d'investigació
Sessió 1: Per provocar un efecte sorpresa als infants les educadores portaran la seva bata personalitzada amb diferents materials i tècniques (fotos, escrits, botons, cintes, teles, cosits, enganxats, planxats). Aprofitarem l'hora del conte per introduir l'audició de "La tristesa i la Fúria" de Jorge Bucay. Després d'escoltar el conte iniciarem una conversa que guiarem per tal que surti el tema que ens interessa desenvolupar: com de vegades ens "vestim" d'unes emocions que volen significar alguna cosa diferent. Finalment, introduïm la serie "Los vestidos de Bruckman" d'Alice Creisher.
Sessió 2: Investiguem! Animarem als infants per tal que busquin informació: fotos, vídeos, catàlegs d'exposicions, articles sobre Alice Creisher i la seva instal·lació "Los vestidos de Bruckman". L'educacadora ajudarà els infants en la recerca.
Sessió 3 i 4: Transformació i creació. Durant dues sessions els infants transformaran la seva bata fent servir tot allò que hagin col·lecionat i que vulguin que personalitzi el seu uniforme (fotos, pegats, trossos de roba, de joguines, etc.). Les educadores hauran de negociar la manera com s'afegeixen a la bata les noves "etiquetes".
Sessió 5: Inaugurem la nostra exposició. Com a última activitat proposem la presentació d'una instal·lació on es mostri a tota l'escola el treball de les bates. juntament amb una presentació audiovisual on es narra tot el procés de construcció tant de la instal·lació com del procés de creació de l'obra.